Håndværksfirmaer bør have gode hjemmesider, SEO og digital markedsføring.

Midt i et massivt økonomisk opsving, hvorfor skulle håndværksvirksomheder investere i deres hjemmeside?

 

Hvis du ikke har brug for mere salg, hvorfor skulle håndværksvirksomheder så arbejde på deres SEO og digitale markedsføring?

 

Nå, det er enkelt. Det vil dine konkurrenter. Hvis dine konkurrenter investerer i en hjemmeside og søgemaskineoptimering, så får de assistance fra verdens mest magtfulde virksomheder og teknologi, og det gør du ikke. Lyder det som et svagt argument? Jeg vil udfordre dig på dette – bare fordi du har været i stand til at vokse din virksomhed på trods af et dystert eller dårligt online omdømme, betyder det ikke, at du vil være i stand til at gøre det i fremtiden.

 

Effektiv hjemmeside design og SEO er vejen

Du kan se, hjemmesider og SEO er som at plante et træ. Hvornår var det bedste tidspunkt at plante et træ? 30 år siden.

 

Hvornår er det næstbedste tidspunkt at plante et træ? I dag.

 

Her er, hvad jeg mener: Sund søgemaskineoptimering og en fantastisk hjemmeside giver sig udbytte på en eksponentiel måde over tid. Dem, der investerede i god SEO for 10 år siden, drager nu fordel af at være på toppen af resultatsiderne i søgeforespørgsler, der betyder noget for dig.

 

Så hvorfor betyder det, at håndværksvirksomheder SKAL investere i deres hjemmeside og SEO nu? Det kommer virkelig ned på, at deres konkurrenter vil være det, og det betyder, at de vil drage fordel af det momentum, der er bygget online.

 

Dem, som implementerer den rigtige håndværker hjemmeside og marketingstrategier nu, vil nyde de langsigtede fordele ved at få deres hjemmeside crawlet og indekseret af Bing og Google – og til sidst vil de blive set som autoriteten i deres emne. Når det er sagt, siger du måske – Vi er nået så langt uden en god hjemmeside eller SEO, hvorfor har vi brug for det nu?

 

Nøj ikke med en dårlig hjemmeside

Byggeri virksomheder er berygtede for at have ikke-eksisterende eller dårlige hjemmesider. Selv store håndværksvirksomheder og hovedentreprenører har været kendt for ikke at have nogen hjemmeside eller hvad vi kalder et “online visitkort” – en hjemmeside, der blot indeholder kontaktoplysninger og et par meget basale sider. Hvorfor har håndværksvirksomheder klaret sig relativt godt selv med minimale online tilstedeværelse?

 

Det er knyttet til den type virksomhed, de driver. Byggevirksomheder har været i stand til at stole på kvaliteten af deres håndværk og deres ry for ekspertise indtil dette punkt. Hvis håndværksvirksomheder gør et godt stykke arbejde, behandler deres kunder godt og prissætter sig selv ordentligt, er de forpligtet til at lykkes. Men tænk hvis en virksomhed gjorde alle disse ting godt og også havde en god online tilstedeværelse. Hvad ville resultatet af det være?

 

De to grunde til, at håndværksvirksomheder slipper af sted med at have dårlige hjemmesider:

1 – Deres forretningsvækst kommer fra god eksekvering (ikke markedsføring)

2 – De vokser deres virksomhed gennem bud.

Faktisk er der nogle tilfælde, hvor højt profilerede håndværksvirksomheder ønsker at blive “mere set end hørt”.

 

Hvad skal du gøre for at blive set?

1 – Byg en professionel hjemmeside af høj kvalitet.

2 – Skab løbende indhold på din hjemmeside til “Inbound Marketing”.

3 – Udvikl dit online omdømme.

4 – Vis det arbejde, du har udført.

5 – formidl dine værdier og tilgang online.

 

Det er dybest set en liste over hvad der kræves for at blive mere synlig online.